Lietuvos delegaciją sudarė susisiekimo ministro patarėjas Aidas Rimkevičius, šalies kelių transporto, geležinkelio, Klaipėdos jūrų uosto ir logistikos verslo atstovai.
„Dėl geopolitinių įtampų, sparčiai brangstančių degalų, Mobilumo paketo reikalavimų Lietuvos vežėjai susiduria su daugybe iššūkių. Siekiame išnaudoti visas galimybes – tiek įsitvirtinti Vakaruose, tiek sustiprinti mūsų šalies vežėjų pozicijas tokiose šalyse kaip Kazachstanas“, – sako R. Austinskas vienas iš atstovų.
Susitikimuose aptarta, kaip skatinti abiejų šalių prekybą per Klaipėdos uostą, išnaudojant Trans-Kaspijos tarptautinio maršruto teikiamas galimybes.
Susitikime su Kazachstano Infrastruktūros ir Vystymo ministerijos Transporto komiteto atstovais sutarta suvienodinti leidimus įvažiuojant į Lietuvos ir Kazachstano teritorijas, juos skaitmenizuoti ir taip užkirsti kelią galimiems pažeidimams. Taip pat vyko susitikimas su šios šalies vežėjų ir logistų atstovais, aptartos abiejų šalių verslininkų bendradarbiavimo galimybės.
Lietuva Kazachstane turi ambasadą, generalinį konsulatą Almatoje ir net 8 Garbės Konsulus.
Kazachstanas – tranzitinė šalis, tad europiečiams ji patraukli dėl galimybės vežti krovinius iš ES į Kiniją ir atvirkščiai. Šiuo metu svarstoma ir dėl tranzitinių krovinių iš Nursultano, Almatos skraidinimo į Vilniaus oro uostą.
Tai – viena turtingiausių Vidurinės Azijos šalių. Gamtiniai resursai ir patrauklios sąlygos užsienio investuotojams priviliojo į šią šalį žymiausias pasaulio kompanijas. Kazachstane gausu naftos, taip pat juodųjų, spalvotųjų ir retųjų metalų, čia užauginti grūdai vertinami dėl savo aukštos kokybės.
Vizitą Kazachstane organizavo Lietuvos ambasada Kazachstano Respublikoje, Lietuvos-Kazachstano verslo taryba, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Kazachstano vežėjų sąjunga „Kazlogistics“.