Naujienos
ES Teisingumo teismas panaikino vilkikų grąžinimo reikalavimą: Ką tai reiškia vežėjams?
2024 10 07
Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) priėmė svarbų sprendimą, panaikinantį reikalavimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį. Šis sprendimas, priimtas spalio 4 dieną, yra didelis laimėjimas vežėjams ir logistikos įmonėms, kurios ilgą laiką kovojo prieš šį Mobilumo paketo įpareigojimą.
Mobilumo paketas, įsigaliojęs 2020 metais, buvo sukurtas siekiant reguliuoti kelių transportą Europos Sąjungoje. Tačiau reikalavimas vilkikus reguliariai grąžinti į registracijos šalį sukėlė daug diskusijų ir prieštaravimų. Vežėjai argumentavo, kad šis reikalavimas padidina veiklos sąnaudas, kenkia aplinkai ir diskriminuoja periferines ES šalis.
ESTT sprendimas buvo priimtas remiantis tuo, kad nebuvo atliktas tinkamas poveikio vertinimas. Nors teismas atmetė kitus ieškinius dėl laisvo paslaugų judėjimo ir konkurencijos iškraipymo, vilkikų grąžinimo reikalavimo panaikinimas yra reikšmingas žingsnis.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas teigė, kad šis sprendimas yra didelis laimėjimas. „Džiaugiamės, kad mūsų argumentai dėl ekonominių ir aplinkosauginių pasekmių buvo išgirsti“, – sakė jis.
Nors sprendimas dėl vilkikų grąžinimo reikalavimo buvo palankus vežėjams, kai kurios Mobilumo paketo nuostatos lieka galioti. Tai apima vairuotojų komandiravimo taisykles ir draudimą atlikti ilgesnį nei 45 valandų poilsį vilkiko kabinoje.
Šis sprendimas rodo, kad ES teisės aktai gali būti peržiūrimi ir keičiami atsižvelgiant į realias rinkos sąlygas ir suinteresuotųjų šalių argumentus. Vežėjai ir toliau stebės situaciją, siekdami užtikrinti, kad jų interesai būtų tinkamai atstovaujami.
Mobilumo paketas yra Europos Sąjungos teisės aktų rinkinys, skirtas reguliuoti kelių transportą visoje ES. Jis buvo priimtas 2020 metais ir apima įvairias taisykles, siekiant pagerinti vairuotojų darbo sąlygas, užtikrinti sąžiningą konkurenciją ir padidinti transporto sektoriaus efektyvumą.
Pagrindinės Mobilumo paketo nuostatos apima:
Vairuotojų komandiravimo taisyklės: nustato, kaip ir kada vairuotojai gali būti komandiruojami į kitas ES šalis.
Poilsio laiko taisyklės: draudžia vairuotojams atlikti ilgesnį nei 45 valandų savaitinį poilsį vilkiko kabinoje.
Vilkikų grąžinimo reikalavimas: reikalavo, kad vilkikai kas aštuonias savaites grįžtų į registracijos šalį (ši nuostata neseniai buvo panaikinta).
Kelių transporto rinkos priežiūra: siekiama užtikrinti sąžiningą konkurenciją ir kovoti su neteisėta veikla transporto sektoriuje.
Vežėjų atsiliepimai apie Mobilumo paketą yra įvairūs, tačiau dauguma jų išreiškia susirūpinimą dėl padidėjusių veiklos sąnaudų ir sudėtingesnių darbo sąlygų. Štai keletas pagrindinių atsiliepimų:
Padidėjusios sąnaudos: Daugelis vežėjų teigia, kad naujos taisyklės, ypač dėl vairuotojų komandiravimo ir poilsio laiko, padidino jų veiklos sąnaudas. Tai ypač aktualu mažesnėms įmonėms, kurios turi mažiau išteklių prisitaikyti prie naujų reikalavimų.
Sąžininga konkurencija: Kai kurie vežėjai pritaria Mobilumo paketui, nes jis padeda užtikrinti sąžiningesnę konkurenciją transporto sektoriuje. Naujos taisyklės padeda kovoti su „pašto dėžutės“ įmonėmis ir neteisėta veikla, kas ilgainiui gali pagerinti rinkos sąlygas2.
Darbo sąlygų gerinimas: Vairuotojų darbo sąlygų gerinimas yra teigiamai vertinamas, tačiau kai kurie vežėjai mano, kad tai gali sumažinti jų konkurencingumą, ypač tarptautinėje rinkoje.
Aplinkosaugos aspektai: Panaikinus vilkikų grąžinimo reikalavimą, vežėjai tikisi sumažinti nereikalingus reisus ir taip prisidėti prie aplinkos apsaugos. Tai buvo vienas iš labiausiai kritikuojamų Mobilumo paketo aspektų.
Prisitaikymo iššūkiai: Vežėjai pabrėžia, kad prisitaikymas prie naujų taisyklių reikalauja laiko ir išteklių. Kai kurios įmonės jau pradėjo diegti naujus veiklos modelius, kad atitiktų Mobilumo paketo reikalavimus.
Parašykite mums